sonnet 103 Kerst 2009 deel 2

Tweeduizendnegen. Kerst. Ik stop
maar met winkelen. Nog even kijken
welke kleren ik zal moeten strijken.
In mijn zwarte broek en strakke top

zal ik minstens op een filmster lijken
jammer enkel van die ouwe kop.
Toch misschien nog even naar de shop?
Allemaal problemen van een rijke.

Heb weer dertig kerstkaarten gekregen
Dertig stuur ik er dus ook terug.
Vrolijk kerstfeest en veel heil en zegen.

In de winkelstraat kom ik hem tegen.
Bedelaar. Hij slaapt onder een brug.
Witte Kerst. Tweeduizendnegen.

Reacties zeer welkom.

2 Reacties op “sonnet 103 Kerst 2009 deel 2

  1. Mooi tweeluik. Kan niet anders zeggen.

Geef een reactie

