Sonnet 39 Radio 4

Op 26 januari is op de klassieke zender Radio 4 een sonnet van mij voorgedragen door presentator Hans Haffmans tijdens het programma Viertakt vroeg.

Het is sonnet 39. Ik schreef het in de herfst van 2009, toen ik hoorde dat het programma zou verdwijnen.

Hier komt het:

    Radio 4

    Harde noordenwind en regen, kou voorspeld
    grijze wolken reizen vlugger, vlugger
    Boeren ploegen verder, nog wat stugger
    dan normaal. De vorst is goed voor ’t veld.

    De tuin ligt vol gevallen blad. Mijn straatje
    ook. Het heeft geen zin om nu te vegen,
    straks ligt het toch weer vol. Nog steeds bewegen
    grijze massa’s maar ik zie een gaatje.

    De radio staat aan. Ik hoor de warme
    stemmen van piano’s en tenoren,
    sopranen in mijn kamer, weergaloos;
    de presentator doet zijn werk met charme.
    Al deze schoonheid kan ik zomaar horen
    en in de tuin bloeit nog de gele roos.

Link naar uitzending gemist: http://player.omroep.nl/?serid=4405
Het sonnet zit bijna aan het eind, op ongeveer 1:52 minuten. Het fragment duurt ongeveer een minuut.

Reacties van harte welkom.

Een Reactie op “Sonnet 39 Radio 4

Geef een reactie

