ik ben er weer

Toen ik bijna 500 sonnetten had – en ik heb er nog steeds geen 500 – vroeg ik me af, wat ik nu eigenlijk verder wilde met al die sonnetten. Ik kon het antwoord op die vraag niet vinden. Ik stopte met dagelijks sonnetten schrijven en begon aan een cursus verhalen schrijven. Nu ben ik halverwege de cursus verhalen schrijven en nu vraag ik me af: wat wil ik eigenlijk met die verhalen. Ja, ja, ik hoor het je al zeggen: zo schiet het ook niet op. Inderdaad, zo schiet het ook niet op.

Ondertussen leer ik wel de principes van het schrijven van verhalen. En bij mij gaat het zo, als ik wat leer, dan ga ik manieren verzinnen om het aan anderen te leren. Uitleg, oefeningen. Je snapt iets pas echt goed, ik althans, als je het aan anderen kunt uitleggen. Aangezien ik nu het schrijven aan mijn blog weer opgepakt heb, kun je hier binnenkort uitleg en oefeningen verwachten voor het schrijven van verhalen.

Opvallend was, in dat halfjaar dat ik hier niet was, dat de lezers gewoon bleven komen. Ze vonden dit blog via de zoekmachines, vooral google. In het halfjaar dat ik weg was, kwamen er net zoveel kijkers als in het hele jaar dat ik regelmatig een nieuw stukje schreef. Ik laat de oude berichten dus staan, er is blijkbaar behoefte aan.

Verder heb ik gezien dat er vaak mensen op dit blog op zoek zijn naar informatie over het schrijven van gedichten voor kinderen. Daar zal ik nu dan ook maar eens een apart stukje over schrijven.

Tot binnenkort!

Geef een reactie

