Werk in uitvoering

Gewaardeerde lezer,
Ik ben dit blog aan het herstructureren. Ik hoop dat je ondertussen toch kunt vinden wat je zoekt.
Aan de rechterkant van deze pagina kun je van alles aanklikken, of zelf een zoekwoord intikken.
Betje Sonnetje.

12 Reacties op “Werk in uitvoering

  1. Betje, ik vond je vorige blog prettiger lezen. Overzichtelijker.

  2. Oh, maar ik ontdek nu pas dat wanneer ik op de woorden in rechter balk click, er een wereld voor mij opengaat.

  3. Blij dat je het gevonden hebt, Mathilde. Als je het eenmaal doorhebt, is het best handig. Er is nu ook een link naar jouw blog. Als je zoekt bij de pagina’s (bovenin) zie je daar ‘links’ staan. (Contact, wegwijs, links.) Als je klikt op ‘links’, kom je bij de links – nou ja, er staat er pas eentje, maar dat is wel naar jouw blog ;). Dan moet je klikken op het woord waar een stippellijntje onder staat.

  4. Heb net geprobeerd om een reactie op jouw blog achter te laten; na een stuk of tien mislukte pogingen heb ik het opgegeven. Geen idee waarom ik steeds een foutmelding krijg – en niet steeds dezelfde ook. De ene keer vindt hij dat ik de letters verkeerd heb overgeschreven, de andere keer vindt hij het een ID-fout. Hoe dan ook, het stukje over de mevrouw die werd overgeplaatst, vond ik erg indrukwekkend.

    Jij ook een fijne dag, Mathilde.

  5. Vind je mijn gedicht Fluistering een beetje op een gedicht lijken. :-)? Jij bent de kenner.

  6. Kenner, uh … dat is betrekkelijk hè. Van vrije verzen weet ik een stuk minder dan van vormvaste verzen. En de beoordeling van poëzie heeft ook veel te maken met persoonlijke smaak.

    Ik heb weer geprobeerd om mijn reactie te plaatsen op jouw blog, maar ondanks veel geploeter, geen succes. Dan toch maar hier.

    Het is beslist een gedicht :-). Ik vind het einde sterk: zonder zich te storen/aan januari. Dat is mooi concreet. Het idee vind ik ook mooi: zacht als een fluistering, maar heel beslist komt het groen omhoog, ook al is het officieel nog winter. Het middendeel had wat mij betreft iets compacter en concreter gekund: waaruit blijkt die beslistheid, die gedecideerdheid? Woorden als ‘beslist’ en ‘gedecideerd’ roepen niet zulke duidelijke beelden bij mij op. De manier waarop je de tekst genoteerd hebt, is suggestief, dat past goed bij het gedicht. Je zou die schuine lijn misschien nog wat meer kunnen benadrukken, of in stapjes of zo. De schuine lijn zou ook nog de andere kant op kunnen: beginnen met veel ruimte vanaf de marge en eindigen op de marge. Maar dat zeg ik zomaar hoor, Je zou het moeten zien om te weten wat het meest treffend is.

    Wat de titel betreft: het geldt als poëtisch om een titel te kiezen die iets toevoegt aan het gedicht, een soort van commentaar. Dat doet de titel ‘fluistering’niet. Tegenwoordig geef ik mijn teksten ook geen spannende titels meer mee en dat is vanwege Google. Zoekmachines hebben geen humor.

    Ik ga eens kijken of ik hier een link naar jouw gedicht kan plaatsen.

  7. Het gedicht ‘fluistering’ van Mathilde vind je hier.

  8. Dank voor de feedback, tantebetje. Ik ga nog eens kijken. Ik vind het wel vreemd dat je nog steeds geen reactie kunt plaatsten in mijn blog.Snap er niets van.

  9. Heb het gedicht een andere naam gegeven en er wat wijzigingen in aangebracht. Proeft het nu lekkerder?

Geef een reactie

