Coma en euthanasie hier en elders

Een paar informatieve links over coma, hier en in het buitenland, in 2012. En nu eens kijken of ik ze aan de praat krijg …

http://www.nrcnext.nl/blog/2012/03/02/next-checkt-wie-in-nederland-na-24-uur-in-coma-niet-reageert-wordt-opgegeven/#comments

Nou, die doet het, wonder boven wonder. Nu heb ik ook nog een filmpje, eerste poging is mislukt …

<a href="Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten. ” title=”filmpje coma”>
Kijk nou! :)Ik houd een stukje code over, maar ik vrees dat hij het weer niet doet als ik dat er weer uitsloop, dus ik laat het even zo.

Edit: bij mij doet hij het alleen met de link waar staat dat je kunt kijken met andere media. Dit uitgezocht. Blijkbaar kan ik geen filmpje plaatsen, maar wel een link naar een filmpje. Het is trouwens een aflevering van het NTR-programma Labyrinth. Erg informatief. /edit

En nog een link, over een vrij nieuwe manier om comapatiënten te helpen, wakker te worden:
http://www.medicalfacts.nl/2012/03/02/sneller-uit-coma-met-parkinsonmedicijn

Kijk, het wordt nog wel eens wat met mij 😉

2 Reacties op “Coma en euthanasie hier en elders

  1. Zeker wordt het nog wat met jou, Betje . IS het al wat. Je hebt een dochter die uit haar coma kwam en die heel veel kan nu. Je bent moeder en je wilt alles delen wat je weet over dit onderwerp. Steengoed van je!

  2. Wat ben je toch een schat, Mathilde. Ik zou graag willen dat comapatiënten in Nederland net zulke goede zorg kregen als bijvoorbeeld in België of Frankrijk. Ik probeer een kleine bijdrage te leveren aan een bewustwording in die richting. Comapatiënten hoeven niet doodgemaakt te worden. Deze mensen kunnen een goed leven hebben. En er kan na jaren nog herstel optreden.

Plaats een reactie