Waarschuwing veiligheid WordPress: phishing

Een paar weken geleden kreeg ik een berichtje in mijn mail dat er net zo uitzag als een WordPress-berichtje. Iemand was mijn blog gaan volgen. Als ik op de knop klikte, kon ik zien wie het was. Ik klikte en … kwam op een betekenisloze pagina. Ai, phishingbericht!

Preventie
In mijn geval is waarschijnlijk eerst ingebroken in mijn WordPress-account. Het ziet ernaar uit dat het niet door een robot gedaan is, maar door een mens. Ik heb mijn WordPress wachtwoord opnieuw ingesteld en het bovendien wat sterker gemaakt. En verder heb ik me voorgenomen om niet meer op links in dat soort berichtjes te klikken. Als je wilt weten wie je volgen, dan kun je ook gaan kijken bij je Stats.

Hoop dat iemand hier wat aan heeft.

Geef een reactie

