Sonnet 29: oud van dagen

als oude hecht je aan je eigen orde
maar er is naar je wijsheid weinig vraag
want het is niet de waarheid van vandaag
je kennis is wat nutteloos geworden

een jonge meid wil jou moderniseren
dat jasje kan niet, dat is uit de tijd
dan trek je maar, in je gehoorzaamheid
iets anders aan. je moet wat willen leren

van hun, zij leren immers niet van jou
je bent al blij dat ze je helpen willen
je oogt nu vlot al ben je in de rouw

gelukkig kun je nog zelfstandig eten
je slikt gedwee je dagelijkse pillen
en wacht totdat ze je een keer vergeten.

sonnet 29, 2009
alle rechten voorbehouden
overnemen zonder wijzigingen en met toestemming (zie de contactpagina)

7 Reacties op “Sonnet 29: oud van dagen

  1. Betje, zal ik de link aan het eind van mijn verhaal:’Ik wil niet meer.’ plaatsen?

  2. Prima, Tilly. Ik heb deze tevoorschijn gehaald omdat ik er aan moest denken bij het lezen van jouw verhaal.
    Ik zal proberen om ook van jouw verhaal naar hier te linken, goed? Duimen dat het lukt …
    http://tillykuiper.blogspot.nl/2012/08/ik-wil-niet-meer.html

  3. Oude van dagen…

    allen die de vergrijsden te betuttelend verzorgen
    sommigen breekbaar als porselein
    alsof het héél kleine kinderen zijn
    vergeten vaak dat zij de oudjes zijn van morgen

    Een mooi maar pijnlijk realistisch werkje, Betje.
    Lenjef

  4. Ik ga het linken, Betje. Ik zag dat jij mijn Ik wil niet meer verhaal ook linkte. Zo vult het elkaar aan.

  5. Dank je, Tilly. Ik hoop dat veel mensen je verhaal zullen lezen. Het is belangrijk.

Geef een reactie

