Kerstgedicht voorlezen

Ik ga het doen: een gedicht voorlezen op een kerstbijeenkomst. Het wordt The Great Escape. Ik heb een voicecoach gevonden die het met me heeft ingestudeerd. Een paar van de aanwijzingen die ze me gegeven heeft, zal ik hier binnenkort posten; misschien heeft iemand anders er nog wat aan. Hier is het gedicht dat ik ga voorlezen:

The Great Escape

Kerstmorgen. Witte lakens op het land
maar op de ramen tikt een spikkelregen.
Bakken komen ze vandaag niet legen.
Deze datum ook geen ochtendkrant.

Smeltend ijs en prut op binnenwegen,
weeralarm maar weer niets aan de hand.
Niet romantisch in de sneeuw gestrand
en op Schiphol zijn ze opgestegen.

Dit jaar heb ik nog geen kaars gebrand.
Boomloos huis en geen cadeau gekregen.
De hond ligt te verharen in haar mand.

Geen kalkoen ontmoet mijn ovenwant.
Op de akker zie ik een fazant
en hij leeft nog. Beestje, heil en zegen.

2 Reacties op “Kerstgedicht voorlezen

  1. Een vegetarisch menu

    kalkoen noch fazant staan op de menukaart van de dis
    het wordt feesten
    zonder die beesten
    omdat de eerste te mager en de tweede gaan vliegen is

    Een heel mooi gedicht, Betje!
    Je gaat dat zonder twijfel heel goed doen.
    Lenjef

Plaats een reactie