De Dapperstraat (parodie)

DE GELUKKIGE OUDERE

Cultuur is voor bezetenen of legen
en dan, wat is cultuur nog in dit land?
Een avond uit, een stukje in de krant,
muziek waarvoor subsidie is verkregen.

Geef mij de televisie tot half negen:
beroving, aanslag, oorlog, huis in brand,
een bultrug ligt te sterven op het strand.
Na het journaal kan ik er wel weer tegen.

Alles is mooi voor wie niet veel verwacht.
Het gaat perfect met mij, ik heb geen zorgen
al wou ik dat mijn zoon wat vaker kwam.

Dit heb ik bij mezelf eens overdacht
onzichtbaar in mijn woning opgeborgen
domweg gelukkig met een boterham.

© Betjesonnetje 2013

Met dank aan J.C. Bloem

6 Reacties op “De Dapperstraat (parodie)

  1. Genieten van…

    wie moet kiezen met honger en een platte portemonnee
    tussen een maaltijd of een schouwburgticket
    die kruipt allicht niet met een lege maag in bed
    verarming verdringt elke vorm van kunst naar plaats twee

    Graag gelezen, Betje.
    Lenjef

  2. Pffff heftig. ben ik net met pensioen, Heb net mijn begroting kloppend. Gaat er ook daar flink gesnoeid worden.

  3. Mooi koppie heb je op de foto, Betje

Plaats een reactie